Aktualności

IMG 20170119 123644060W ramach patronatu naukowego  WAT, 19 stycznia 2017 roku uczniowie Technikum Budowlanego nr 5 w Warszawie brali aktywny udział w III WARSZTATACH INNOWACYJNYCH TECHNOLOGII zorganizowanych przez Wydział Cybernetyki WAT, których opiekunem naukowym była Pani dr Ewa Łakoma.

Warsztaty prowadzone były przez Doktorantów Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji oraz Wydziału Nowych Technologii i Chemii.
Uczniowie uczestniczyli w dwóch równoległych sesjach.

W sesji I największym zainteresowaniem wśród  młodzieży cieszył się pierwszy warsztat „Jak buduje się lotniska?”. Zdaniem uczniów -  "Duża integracja z grupą, dowiedzieliśmy sie wielu ciekawych rzeczy dotyczących budowy lotnisk, usłyszeliśmy wiele ciekawostek na temat polskich i zagranicznych lotnisk”.'

Wykładowcy, w  ciekawy sposób, mówili  również o sposobach utrzymania lotnisk w dobrym stanie technicznym, materiałach używanych do naprawy i wykonywania płyt oraz o tym jak projektować pasy startowe.

WP 20170114 004Panie Joanna Buniewicz, Edyta Gocał, Grażyna Grabska i Urszula Poniatowska, nauczycielki naszej placówki, uczestniczyły w kursie języka hiszpańskiego w ramach przygotowania językowo-kulturowego do wyjazdu do Salamanki w Hiszpanii. Zajęcia językowo-kulturowe obejmowały 30 godzin i prowadzone były w okresie XI i XII’16 w CKZiU nr 1, przez lektora iberystę. Panie nauczycielki podniosły swoje kompetencje językowo –kulturowe oraz zdobyły certyfikaty języka hiszpańskiego. Program i tematyka zajęć stanowiła wstęp do profesjonalnych staży zawodowych  Job Shadowing, które  wymieniona kadra  odbędzie w firmie hiszpańskiej w lutym 2017. Praktyki Job Shadowing   ukierunkowane są na tematykę odnawialnych źródeł energii OZE, ich celem jest pogłębienie wiedzy i umiejętności u nauczycieli przedmiotów zawodowych i języków obcych , poznanie know-how firmy z tej branży  w Salamance.

Za miesiąc kolejna relacja z realizacji  projektu Erasmus+ Pogłębienie umiejętności zawodowych przez praktykę w Niemczech i Hiszpanii , tym razem już z pobytu w Salamance. 

pdf 155498 640

Accesibility button